Pages

Monday 16 April 2012

Jom Jogging ! Melaka Cergas !

Pada setiap hari Ahad, jika tiada aktiviti yang melibatkan beliau di luar Melaka, Ketua Menteri Melaka ini pasti akan muncul di hadapan Memorial Pengistiharan Kemerdekaan di Bandar Hilir.
Photobucket
Program Jogging Melaka Sihat Bersama Ketua Menteri Melaka ini adalah program usahasama Kerajaan Negeri Melaka, Jabatan Belia dan Sukan Negeri Melaka serta Persatuan Jogging Melaka. Program yang diadakan pada setiap pagi Ahad seawal jam 6.30 pagi ini akan bermula di hadapan Memorial Pengisytiharan Kemerdekaan dekat Banda Hilir.
Program ini telah berlangsung untuk sekian lamanya dan telah menarik minat rakyat Melaka untuk mendekati dan beriadah dengan YAB Ketua Menteri dengan lebih dekat.
Datuk Seri Mohd Ali Rustam yang ditemui sejurus selesai berjogging berkata, melalui konsep MALAYSIA CERGAS ,beliau menyeru setiap rakyat Melaka – tua dan muda, lelaki dan perempuan supaya merancang masa lapangnya untuk cergas dengan menyertai sebarang kegiatan fizikal.
Tambah beliau, ini perlu dilakukan secara sukarela supaya kepuasan yang diperolehi akan lebih bermakna. Beliau juga mengajak semua yang berada di sekitar Melaka untuk sama-sama berjogging pada setiap hari Ahad bersama beliau.
Menurut sumber dari Jabatan Belia dan Sukan Melaka, pada pagi 22 April ini pula akan diadakan program Jogging Perdana 10km Bersama YAB Ketua Menteri Sempena Melaka 750 Tahun.
Program anjuran Kerajaan Negeri Melaka dengan kerjasama Majlis Sukan Negeri Melaka dan Jabatan Belia dan Sukan Negeri Melaka ini akan melibatkan penyertaan berskala besar dari pelbagai agensi kerajaan, swasta, IPT dan sekolah serta persatuan-persatuan kampung dari serata Melaka.
Photobucket
Penulis mewakili pihak penganjur menjemput pembaca semua di sekitar Negeri Melaka dan mereka yang berkesempatan untuk sama-sama kita berjogging pada setiap hari Ahad di Banda Hilir.. Jom Jogging !! Melaka Cergas!!

No comments:

Post a Comment