Pages

Friday 17 May 2013

YB KHAIRY JAMALUDDIN MENTERI UNTUK SEMUA



Ahli Parlimen Rembau, Khairy Jamaluddin mengajak semua pihak untuk melihat kehadapan dan berhenti mempertikaikan keputusan pilihan raya umum ke-13 (PRU13) bagi mengalas mandat yang telah diberi rakyat.

Beliau yang melapor diri hari pertama sebagai Menteri Belia dan Sukan (KBS) hari ini turut berkata, semua pemimpin yang dipilihan jangan ada rasa untuk membalas dendam dan mengalas tanggungjawab tanpa prejudis.

"Saya juga harap pembangkang akan terima keputusan PRU13, kerana rakyat dan negara perlu bergerak kehadapan, kalau ada perkara yang tidak dipersetujui bawa ke mahkamah.

"Jangan heret rakyat ke dalam fasa memecah belahkan rakyat untuk tujuan politik, sudah tiba masanya untuk lihat ke hadapan dan lakukan transformasi," katanya pada sidang media selepas beramah mesra bersama kakitangan KBS.

Beliau berkata, pemilihannya sebagai menteri bukan hanya untuk berkhidmat kepada satu pihak sahaja tetapi untuk semua rakyat tanpa mengira ideologi.

"Saya jemput semua badan belia yang berdaftar secara langsung dibawah KBS, atau tidak untuk bersama-sama saya berkongsi idea dan pandangan.

"Saya juga tidak ada masalah untuk berdialog dengan mana-mana belia yang menyertai politik, saya akan tulis surat kepada mereka bahawa saya sedia dengar suara mereka.

"Saya bukan Menteri Belia Barisan Nasional, saya Menteri Belia dan Sukan Malaysia, menteri untuk semua," katanya yang turut menegaskan bahawa beliau menteri untuk semua sukan dan tidak hanya tertumpu pada satu sukan sahaja.

Khairy yang juga Ketua Pemuda Umno menyifatkan perancangan yang dibuat kerajaan dan menteri KBS sebelum ini masih relevan untuk diteruskan.

"Untuk jangka masa panjang kebanyakan dasar yang ada sudah baik, namum perlu diperbaiki dan diberi nilai tambah berdasarkan keadaan semasa dan impak keputusan PRU13.

"Beri saya masa dan Timbalan Menteri (Datuk M.Saravanan) untuk selesaikan lawatan dan sesi dialog bersama agensi KBS dan persatuan-persatuan belia dan sukan bagi mendengar pandangan dan cadangan mereka sebelum melakukan sebarang perubahan," katanya.

Menurutnya, proses kerukunan nasional yang perdana menteri tekankan adalah penting dalam menarik golongan muda mendekati kerjaan.

"Ini cabaran untuk saya, terutamanya mereka yang tidak sokong parti saya. Saya akan turun mendekati kumpulan ini untuk mengenalpasti citarasa belia masa kini.

"Saya akan ketepi protokol sedia ada untuk turut sama bekerja dengan kumpulan yang tidak menyokong kami (BN), kami sedia membuka pintu kepada mereka," katanya yang tetap memberi keutamaan kepada persatuan belia tradisional.

No comments:

Post a Comment