Pages

Saturday 7 April 2012

Sembang Mesra Belia Dun Serkam Melaka


Semangat dan sokongan generasi muda Melaka yang tidak berbelah bagi  terhadap aktiviti belia sekali lagi diterjemahkan pada Program Sembang Mesra Belia Dun Serkam yang diadakan baru-baru ini.
Program anjuran bersama Jabatan Belia dan Sukan Negeri Melaka dan Majlis Gerakan Belia Daerah Jasin kali ini telah diadakan di Balairaya Kg. Serkam Darat, Melaka.
 Program sembang mesra belia ini telah dihadiri oleh Ketua Menteri Melaka, Datuk Seri Mohd Ali Rustam.  Turut hadir Pegawai Belia dan Sukan Daerah Jasin, Pn. Liew Poh Fong; Pengerusi Majlis Gabungan Belia Daerah Jasin, En. Nizam Omar; Penghulu Dun Serkam dan Pengerusi JKKK Kg. Serkam  Darat.
Pada majlis yang sama juga telah diadakan majlis perasmian  penubuhan  Gerakan Belia 4B Cawangan Serkam Darat dan Program Jalinan Mahabbah GB4B Malaysia Kawasan Jasin.  

Golongan anak muda sekitar Kg. Serkam Darat telah beramai-ramai turun untuk memeriahkan lagi majlis ini. Mereka pada dasarnya  amat berterima kasih atas penganjuran program ini kerana bagi mereka, inilah peluang terbaik mereka untuk beramah mesra dengan pemimpin setempat dan negeri. 

Dalam majlis sama juga, pelbagai permasalahan telah dapat diselesaikan dan yang paling menarik, YAB Ketua Menteri telah meluluskan peruntukan RM14K untuk surau Kg. Serkam Darat.
Pengerusi Majlis Gabungan Belia Daerah Jasin merangkap Pengarah Bahagian Sahabat Belia Jab. Ketua Menteri Melaka, En. Nizam Omar dalam ucapannya berjanji akan sama-sama turun padang bersama Jabatan Belia dan Sukan Melaka untuk memeriahkan lagi program-program belia di Melaka selaras dengan hasrat YAB Ketua Menteri untuk menjadikan Melaka sebagai Negeri Belia.

No comments:

Post a Comment